Covid-19 - Évolution de la situation

Détails

STAC - Service de transport de bagages

Détails

Online

(transactional website)

You can also use theaccessible form.

Fax

418 687-6320

Fax reservation form (PDF, 28.7 KB) (French only) STAC will return the form by fax to confirm your trip times.

Service de transport adapté de la Capitale (STAC)

  • Le port du couvre-visage est obligatoire dès le 13 juillet. Lors de la demande de réservation de déplacement, l’agent s’assurera auprès du client qu’il a bien reçu son masque et rappellera l’obligation de le porter à bord des véhicules.
  • Le STAC ne peut plus réserver le siège avant pour certains clients en particulier. En raison des normes INSPQ liées à la COVID-19, dorénavant, tous les clients du transport adapté doivent s’asseoir à l’arrière du véhicule. Les chauffeurs doivent inviter les clients à respecter cette directive. Notez que tous les clients qui ont cette restriction seront contactés et l'information sera retiré à leur dossier.
  • Il est interdit d'utiliser le transport adapté pour se rendre à une clinique de dépistage du COVID-19, si vous présentez des symptômes ou si vous êtes en isolement. Lorsque vous appelez au 418 644-4545 pour prendre un rendez-vous dans une clinique de dépistage, vous pouvez poser vos questions selon vos besoins spécifiques. Ces personnes seront en mesure de vous orienter.
  • La demande de déplacement est prise à l’appel, mais la confirmation sera effectuée la veille du déplacement.
  • La procédure de désinfection renforcée sera aussi maintenue quotidiennement pour les minibus du STAC et de ses partenaires.
  • Les clients doivent posséder un titre de transport valide. Le retour de la perception, reprise des billets en carton et de la monnaie se fera progressivement.
  • La santé publique précise que la distanciation sociale de 2 mètres ne s’applique pas dans le transport en commun. Pour l’ensemble des fournisseurs (minibus et taxis), le STAC demande le port du masque, d'une visière ou de lunettes et de gant pour les chauffeurs comme recommandé par la CNESST et INSPQ.
  • Hours of operation

    Monday to Friday
    6:30 a.m. to 10:30 p.m.

    Saturday, Sunday, and public holidays
    7:30 a.m. to 10:30 p.m.

    How to reserve

    For the next day

    If you call after 6 p.m., you will not be able to travel until 6 p.m. the following day.

    You have until 10 a.m. to make reservations for trips between 6 p.m. to 12:30 a.m. the same day.

     

    From 6:00 p.m. to 12:30 a.m. the same day

    Until 10:00 a.m. the same day

  • Required informations

    • User number
    • Payment method
    • Trip date
    • Address of departure point and point of return (if different) 
    • Desired arrival time at destination
    • Address of destination
    • Desired departure time for return trip
    • Mobility aid used (e.g., cane, 4-wheel scooter, manual wheelchair, etc.)
    • Presence of an attendant and method of payment, if applicable
    • Presence of guide dog, service dog, or any other animal, if applicable
  • Good to know

    • Be ready to go at the appointed time. (e.g., if your trip has been confirmed for 1 p.m., a vehicle will be by to pick you up between 1 p.m. and 1:15 p.m.).
    • As part of our efforts to optimize all trip requests, an STAC representative may inform you that a change has been made to your reservation time.
    • If you cannot be easily reached by phone, it is your responsibility to contact STAC to confirm the exact time of your trips.
  • Public holidays

    • Good Friday
    • Easter Monday
    • Journée nationale des patriotes
    • Fête nationale (June 24)
    • Canada Day (July 1)
    • Labour Day
    • Thanksgiving
    • Holidays (December 24 to January 4)

    If a public holiday lands on a weekend, it is automatically moved to the nearest business day. If the public holiday is on a Saturday, the Friday before is considered the holiday. If the public holiday is on a Sunday, the Monday after is considered the holiday.

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